Skip to main content

INLOGGEN OP AVD

INLOGGEN OP JE CONICT CLOUD WERKPLEK (AVD)

Verbinding maken met je Conict Cloud Werkplek op basis van Azure Virtual Desktop kan op twee manieren. Welke het beste past hangt af van de omstandigheden.

  • Via de Remote Desktop Client – Handig voor op “eigen apparaten”.

  • Via de Webclient – Inloggen vanaf een willekeurig apparaat.

Via de Remote Desktop Client

Het lekkerste werk je via de applicatie Remote Desktop client, aangezien deze ondersteuning biedt voor alle functionaliteiten zoals printen en kopiëren/plakken van/naar de lokale/cloud werkplek.

De Remote Desktop client is beschikbaar voor de volgende besturingssystemen en apparaten:

  • Windows 11
  • Windows 10
  • Windows 7
  • MacOS vanaf versie 10.10 (Yosemite)
  • Android vanaf versie 9
  • Chromebook vanaf ChromeOS versie 53
  • iPhone/iPad vanaf iOS versie 6

Installatie op een Windows PC

Om de Remote Desktop client op Windows 11/10/7 te installeren volg je de volgende handelingen uit:

Installatie op overige apparaten

Om de Remote Desktop client op MacOS, Android, ChromeBook of iPad/iPhone te installeren volg je de volgende handelingen:

  • Open de AppStore van het apparaat waar het om gaat.
  • Zoek naar de app Remote Desktop en download deze.
  • De app is te herkennen aan onderstaande logo’s:

Configuratie Remote Desktop client

De Remote Desktop client dient geconfigureerd te worden met het zakelijke Microsoft Account waar de dienst op is geactiveerd. Dit kan op twee manieren:

  • Abonneren met Microsoft Account
  • Abonneren met URL

1. Abonneren met Microsoft Account

Wanneer je een zakelijke werkplek gebruikt waar het zakelijke Microsoft Account reeds op geregistreerd is, kun je je eenvoudig Abonneren op basis van het Microsoft Account.

Kies de optie Abonneren binnen de Remote Desktop Client.

Kies het zakelijke account waar het Conict Cloud AVD Bureaublad op geactiveerd is en meld je aan.

Het Conict Cloud AVD Bureaublad kan nu opgestart worden door het beschikbare Bureaublad te openen.

2. Abonneren met URL

Wanneer je geen gebruik maakt van een zakelijke werkplek waar het zakelijke Microsoft Account reeds op geregistreerd is, dien je de configuratie te starten met de optie Abonneren met URL.

 

Vul vervolgens het zakelijke e-mail adres is waar het Conict Cloud AVD Bureaublad op geregistreerd is.

Om van deze methode gebruik te kunnen maken is er een additioneel DNS record op het e-maildomein van de zakelijke accounts noodzakelijk. Raadpleeg hiervoor Conict wanneer de methode niet gebruikt kan worden. Om van deze methode gebruik te kunnen maken is er een additioneel DNS record op het e-maildomein van de zakelijke accounts noodzakelijk. Raadpleeg hiervoor Conict wanneer de methode niet gebruikt kan worden.

Nadat je je hebt geverifieerd met het zakelijke Microsoft Account kan het Conict Cloud AVD Bureaublad opgestart gaan worden door het beschikbare Bureaublad te openen.

Inloggen via de WebClient

Het is ook mogelijk om de Conict Cloud AVD Bureaublad omgeving via de internetbrowser te benaderen. Deze biedt geen ondersteuning voor printopdrachten en het kopiëren/plakken van bestanden, maar geeft je wel toegang tot het Bureaublad.

Onderstaande internetbrowsers worden ondersteund:

Browser Besturingssysteem Versie
Microsoft Edge Windows, macOS, Linux, Chrome OS Versie 79 of hoger
Apple Safari macOS Versie 11 of hoger
Mozilla Firefox Windows, macOS, Linux Versie 55 of hoger
Google Chrome Windows, macOS, Linux, Chrome OS Versie 57 of hoger

 

Meld je vervolgens aan met het zakelijke Microsoft Account waar de dienst op is geregistreerd.

Nadat je je hebt geverifieerd met het zakelijke Microsoft Account kan het Conict Cloud AVD Bureaublad opgestart gaan worden door het beschikbare Bureaublad te openen.