INLOGGEN OP JE CONICT CLOUD WERKPLEK (AVD)
Verbinding maken met je Conict Cloud Werkplek op basis van Azure Virtual Desktop kan op twee manieren. Welke het beste past hangt af van de omstandigheden.
-
Via de Remote Desktop Client – Handig voor op “eigen apparaten”.
-
Via de Webclient – Inloggen vanaf een willekeurig apparaat.
Via de Remote Desktop Client
Het lekkerste werk je via de applicatie Remote Desktop client, aangezien deze ondersteuning biedt voor alle functionaliteiten zoals printen en kopiëren/plakken van/naar de lokale/cloud werkplek.
De Remote Desktop client is beschikbaar voor de volgende besturingssystemen en apparaten:
- Windows 11
- Windows 10
- Windows 7
- MacOS vanaf versie 10.10 (Yosemite)
- Android vanaf versie 9
- Chromebook vanaf ChromeOS versie 53
- iPhone/iPad vanaf iOS versie 6

Installatie op een Windows PC
Om de Remote Desktop client op Windows 11/10/7 te installeren volg je de volgende handelingen uit:
- Surf naar https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2068602 om de .MSI installatie van de applicatie te downloaden.
- Open het bestand en volg de instructies om de installatie te voltooien.


Installatie op overige apparaten
Om de Remote Desktop client op MacOS, Android, ChromeBook of iPad/iPhone te installeren volg je de volgende handelingen:
- Open de AppStore van het apparaat waar het om gaat.
- Zoek naar de app Remote Desktop en download deze.
- De app is te herkennen aan onderstaande logo’s:


Configuratie Remote Desktop client
De Remote Desktop client dient geconfigureerd te worden met het zakelijke Microsoft Account waar de dienst op is geactiveerd. Dit kan op twee manieren:
- Abonneren met Microsoft Account
- Abonneren met URL
1. Abonneren met Microsoft Account
Wanneer je een zakelijke werkplek gebruikt waar het zakelijke Microsoft Account reeds op geregistreerd is, kun je je eenvoudig Abonneren op basis van het Microsoft Account.
Kies de optie Abonneren binnen de Remote Desktop Client.

Kies het zakelijke account waar het Conict Cloud AVD Bureaublad op geactiveerd is en meld je aan.

Het Conict Cloud AVD Bureaublad kan nu opgestart worden door het beschikbare Bureaublad te openen.

2. Abonneren met URL
Wanneer je geen gebruik maakt van een zakelijke werkplek waar het zakelijke Microsoft Account reeds op geregistreerd is, dien je de configuratie te starten met de optie Abonneren met URL.

Vul vervolgens het zakelijke e-mail adres is waar het Conict Cloud AVD Bureaublad op geregistreerd is.

Nadat je je hebt geverifieerd met het zakelijke Microsoft Account kan het Conict Cloud AVD Bureaublad opgestart gaan worden door het beschikbare Bureaublad te openen.


Inloggen via de WebClient
Het is ook mogelijk om de Conict Cloud AVD Bureaublad omgeving via de internetbrowser te benaderen. Deze biedt geen ondersteuning voor printopdrachten en het kopiëren/plakken van bestanden, maar geeft je wel toegang tot het Bureaublad.
Onderstaande internetbrowsers worden ondersteund:
Browser | Besturingssysteem | Versie |
Microsoft Edge | Windows, macOS, Linux, Chrome OS | Versie 79 of hoger |
Apple Safari | macOS | Versie 11 of hoger |
Mozilla Firefox | Windows, macOS, Linux | Versie 55 of hoger |
Google Chrome | Windows, macOS, Linux, Chrome OS | Versie 57 of hoger |
Surf naar de volgende URL: https://client.wvd.microsoft.com/arm/webclient
Meld je vervolgens aan met het zakelijke Microsoft Account waar de dienst op is geregistreerd.

Nadat je je hebt geverifieerd met het zakelijke Microsoft Account kan het Conict Cloud AVD Bureaublad opgestart gaan worden door het beschikbare Bureaublad te openen.
