de Advocaten van Van Riet
In de Domstad ben ik op bezoek bij de Advocaten van Van Riet. Bij de Advocaten van Van Riet werken 16 advocaten die zijn gespecialiseerd in insolventierecht en herstructurering, vastgoed- en ondernemingsrecht. Ik ben in gesprek met Wouter van Galen, partner bij AVVR en gespecialiseerd in omgevingsrecht.

Wie
Wouter van Galen
de Advocaten van Van Riet
Waarom
We kennen de mannen achter Conict al lang, toen ze zijn gestart, zijn we met ze mee gegaan.
Waarom zijn jullie overgestapt naar Conict?
We kennen de mannen achter Conict al een heel lange tijd. In het verleden hebben we met ze samengewerkt bij een andere organisatie. Toen ze hebben besloten om Conict te starten, zijn we met ze meegegaan.
En, hoe bevalt de samenwerking?
Ik vind het echt een prettige en fijne samenwerking. Dat komt omdat Conict niet sales-gedreven is, maar werkt vanuit de inhoud. Er wordt gekeken naar wat voor ons belangrijk is en wat het beste past bij AVVR. Hierbij krijg ik een aantal opties met duidelijke voor- en nadelen zodat ik een goede en gefundeerde keuze kan maken. Omdat de consequenties duidelijk worden gemaakt, hebben we achteraf ook geen onaangename verassingen. Top!
Nooit verassingen?
Nou ja, nooit… één keer hebben we voor het hele kantoor – in overleg met Conict – nieuwe Surface laptops aangeschaft. Conict adviseerde weliswaar HP laptops, maar wij hebben uiteindelijk toch de voorkeur aan Surface laptops gegeven. Conict heeft deze netjes geleverd alleen gaven de laptops problemen. Dit was echt wel even lastig omdat het weliswaar een probleem was van de laptops van Microsoft, alleen hadden we de spullen bij Conict gekocht en zij moesten dan ook een oplossing voor het probleem bedenken.
En hier onderscheidde Conict zich van de meeste leveranciers. In plaats van te proberen eronderuit te komen of het probleem te bagatelliseren, hebben ze de verantwoordelijkheid genomen en samen met ons actief naar een goede oplossing gezocht.
Hoe pakte dat uit?
Hartstikke goed. We hebben samen een traject uitgezet van een aantal opties die we konden testen. Wanneer dit allemaal geen soelaas zou bieden, zou Conict alle spullen terugnemen. Uiteindelijk zijn de problemen toch goed opgelost en werken de Surface laptops nu naar behoren. Dit traject – en de manier waarop Conict dit heeft opgelost – heeft de samenwerking wat mij betreft alleen maar versterkt.
En de helpdesk, hoe ervaar je die?
Tja, daar zouden andere bedrijven iets van kunnen leren. Ik zie bedrijven die gebruik maken van ticketsystemen. Maar praktisch is dat vaak heel onhandig en kost het veel (extra) tijd en frustraties. Bij Conict is dat veel prettiger. Wanneer ik een probleem heb, krijg ik altijd iemand te spreken die ons meestal direct kan verder helpen. Er wordt een goede inschatting van het probleem (en de urgentie) gemaakt en meteen gepaste actie ondernomen. Geen ticketsystemen of problemen aan meerdere mensen uit moeten leggen. We bellen gewoon en krijgen dan meteen iemand te spreken die het probleem voortvarend en goed oppakt. Het belangrijkste is eigenlijk dat ik daardoor geen nummertje ben, maar gewoon een gewaardeerde klant.*
Zou je Conict aanbevelen aan andere kantoren?
Jazeker! Wanneer kantoren willen overleggen met ons over de (kwaliteit van) de dienstverlening, mag je ze altijd laten bellen. Ik zal een goed woordje voor jullie doen.